El fin de la corrupción.
Por Herminio
Vuelvo,
aunque no será a mí a quien le corresponda firmar abajo, sino a
Hermógenes, otra vez más, en consecuencia de su insistente querencia por
mostrarnos que continúa sintiendo frustrada su preferencia de verter
sus opiniones hacia el entorno cercano usando en ello el medio más
adecuado de un diario comarcal –el de “La Voz de Barbanza”–, y en su
lengua adoptada, que, aunque fuese restringida, como norma del diario, a
este caso y poco más, por el mero hecho de usarla, él la siente, en la
función de opinar, absolutamente digna. Tan digna y tan necesaria que
igualmente le resultan las ideas que pretendió reflejar en dicho medio,
pero que no vio editadas junto a otras, en su opinión, más afines a su
línea editorial. Y, claro es, que también siente que Kaos anda sobrado
en calidad de opinantes de más peso y mayor profundidad (de los cuales
se alimenta, si quiere ponerse al día, según él mismo confiesa), como
sabe que tampoco es ningún Petras, como para siquiera esperar que
alguien le preste atención. Mas, precisamente por esto, al ser Kaos un
recurso más viable que el impedimento dicho para él, es por lo cual
todavía no ha perdido la esperanza de poder sentirse vivo. Ésta es su
necesidad: Hacer de modesto enlace comunicante entre sus propias ideas
–y bien sabe, y nunca lo ocultará, tal y como hacía antes, que han
brotado de otras fuentes– y su entorno comarcal, puesto que, aun siendo
menos viable que siga siendo Barbanza, hay lectores que le siguen.
Y
aquí os mando la prueba, incluyendo a su testigo. Por supuesto, en
formato heterodoxo al normal de los diarios, sin limitación de espacios
ni caracteres a los que, de no ser por otro medio que el que pretendía
antes, se vería fatalmente sometido. No obstante, también me confiesa
Hermógenes, que de querencias pasadas, aun por mínimas que sean, siempre
queda algún resabio:
O RETROVISOR
(Novembro, 2016)
O fin da corrupción
O
LECTOR: Ultimamente non encontro moita ocasión de escribir a través de
internet. Ademais non me senta ben á saúde. É como si me causase
distorsión da atención: Eu quero fixala naqueles puntos que me
interesan, pero o ordenador opera constantemente redirecionando a
información e as imaxes segundo criterios propios. De todos modos aquí
vai este breve comentario, cun pouco de retraso, sobre un dos teus
últimos artigos, do “Retrovisor”, que me ofreciches a ler:
EL FIN DE LA CORRUPCIÓN.
Cuando
el Capitalismo hizo irrupción, hace aproximadamente 200 años, las
sociedades en que se instaló como por derecho propio estaban, hasta
cierto punto, ya previamente corrompidas. Este sistema acabó por
minarlas hasta en sus fundamentos. Su estrategia principal ha sido la
extorsión financiera, medio con el cual ha llegado a materializar tan
profundamente los intereses e inquietudes de las masas, que en la
actualidad es en esta esfera donde reside el resorte único que las
mueve. Todo otro tipo de calidad humana ha descendido hasta el cero. Por
ejemplo, la voluntad política. Hoy la política no trasciende de ser un
mero juego parlamentario, o aún un show mediático equiparable a otros
programas de entretenimiento. Ayer tenía motivaciones de mayor
envergadura, habiendo sido propiamente la influencia del Capitalismo
quien, sobre la base de sobornos y cohechos, logró depauperarla. Todas
estas circunstancias de devaluación vital condicionan indefectiblemente
un cambio de sistema en que la corrupción política se hace prácticamente
innecesaria, la extorsión financiera queda obsoleta y el elemento de
poder necesario y suficiente se circunscribe a los efectos de la pulsión
mediática. (Obviamente en lo que significa la dimensión intrínseca de
las sociedades desarrolladas Occidentales. Con todo lo que cae fuera del
radio de acción de las mismas, se seguirá practicando el Capitalismo
más desaforado – Por precisión inevitable y en tanto no se alcancen
estadios de evolución en que puedan aplicarse iguales procedimientos).
Saúdos.
HERMÓGENES: Quizais sigamos
ancorados nos fundamentos do Manifesto Comunista, como única maneira de
poder acertar coa explicación correcta da nosa realidade.
Pero
relacionas de tal modo os conceptos que utilizas no discurso (con tanta
seguridade significativa, sen que eu dubide, en absoluto, do acertado
do seu uso relativo para o meu entendemento), que non consigo entender a
totalidade do mesmo, se previamente non che puntualizo en certas
particularidades. Por exemplo, de partida, a irrupción do capitalismo
non data en 200 anos, senón de moito antes. En todo caso, supoño que
desa data arrancaría a determinación definitiva do sector financeiro
sobre a realidade social. Por outra banda o Capitalismo, ó nacer, xa
levaba (como leva) nas entrañas, xeneticamente, a condición natural (a
explotación humana) da súa auto-destrución, é dicir, a súa propia
corrupción, como ser vivo parasito, incrustado na humanidade
mesma. Ou, xa ben, cara ó final do paréntese, a última afirmación
deberei interpretala do seguinte modo: -Por (ou Con) precisión
inevitable y en tanto no se alcancen estadios de evolución en que puedan
aplicarse procedimientos eficazmente semejantes desde la parte
oprimida.
O LECTOR: Primeiro
habería que saber por que a “explotación humana” e un principio de
corrupción. Segundo a lei moral de Cristo non cabe dúbida. Pero
consultando ás físicas, ás matemáticas ou incluso, e sobre todo, a
bioloxía, a cousa non está tan clara. Ata agora supuxemos que todo iso
que nos contaran eran fantasías; que Deus non existe, que o inferno é un
bulo, e que Xesús era un home. ¿Cal é entón, con rigor, a demostración
de tal principio de corrupción?.
Supoñamos
que desde os albores da humanidade existe a imposición de tal
explotación humana conxuntamente cunha forza paralela que tende á
liberación absoluta de todo individuo. Supoñamos que son estas dúas
forzas as que moven a Historia ata chegar á redención definitiva do
xénero humano nunha sociedade perfecta. Isto é dialéctica hegeliana,
pero cunha aplicación tendenciosa de insurrección social. Hegel
simplificaba demasiado o mundo, no que realmente existen múltiples
forzas concorrentes en diversas direccións -a teoría do caos-; tamén
simplificaba demasiado o resultado, que no fondo non significaba máis
que unha especie de baleiro ao que se chega e que daba en chamar “Deus”.
En canto á insurrección social a veces é saudable, pero comunmente vai
en contra das tendencias organizativas no seo das sociedades, que son as
que no fondo poden crear estruturas aceptables. Non lle chamemos
explotación entonces, senón eufemisticamente “disciplina de Partido”. Os
leninistas non discutirían comigo este último punto; e eu pregunto:
¿Ata onde chegaría o seu socialismo de Estado?¿Quizás ata o Deus
hegeliano?.
Antigamente as doutrinas
filosóficas tiñan dúas vertentes: a exotérica, que estaba destinada aos
profanos, e á esotérica, dirixida aos discípulos iniciados nos segredos
máis ocultos e importantes. Alexandre o Grande reprendeu a Aristóteles,
o seu preceptor filosófico, por transgredir estas normas esenciais.
Para unha mirada atenta, o Manifesto Comunista ten dúas lecturas. E Marx
buscaba o poder como cada fillo de veciño, e ademais, buscábao
conscientemente.
En canto a que a
mazá do Paraíso Terreal xa tiña no seu interior o verme do capitalismo,
non entrarei a discutilo. Pero, se a miña información histórica non é
errónea, con anterioridade á Revolución Francesa imperaba en Europa un
rigoroso sistema de poder estamental, onde, sen máis, era o don do
nacemento o que establecía quen cortaba o bacallau. As razóns profundas
de por que isto era así, e de por que se sostiñan tales, quedarán para
outro momento, pero non cabe dúbida de que o Poder do diñeiro móvese
dentro duns parámetros moi diferentes. Saúdos.
HERMÓGENES:
Creo que a cousa é máis simple: Botamos man dos conceptos, tal e como
os coñecemos, para procurar comunicarnos eficazmente, de modo que
poidamos entendernos. A corrupción e o proceso inverso ó do
desenvolvemento vital dos seres orgánicos. A vida mesma non deixa de ser
un proceso natural que pode ser interrompido (violentamente ou non)
por unha forza contraria. E esta pode ser aquela á que se veu (e
ve) sometida unha parte da humanidade pola outra que a provoca; isto é,
que provoca a explotación. E non é cuestión moral. Vida e morte, en
todo organismo vivo, son pura contradición. Tal é a loita de
clases. Que, por isto, che emendara, da miña parte, o contido do teu
paréntese, da túa anterior mensaxe, na súa segunda parte.
En
canto o de Lenin, segundo el mesmo ditou, o socialismo de estado
debería desembocar no comunismo. Outra historia foi ata onde chegou a
ditadura do proletariado, no caso da URSS.
De
calquera xeito, coma sempre, aproveitarei todo isto para un artigo, que
che mandarei, cando o teña publicado (en Kaos, naturalmente).
O LECTOR: Supoñendo que a linguaxe non nos aporte falsas concepcións, estarás de acordo comigo en que un organismo vivo necesita, ante todo, organización… Por definición, e vala la redundancia.
O LECTOR: Supoñendo que a linguaxe non nos aporte falsas concepcións, estarás de acordo comigo en que un organismo vivo necesita, ante todo, organización… Por definición, e vala la redundancia.
Imaxinémonos
que un día as mans, os pes e demais membros do corpo –por falar da
maneira máis simple posible– se senten oprimidos e, en consecuencia,
cren que someterse á obediencia do cerebro é unha inxustiza, unha
explotación que debe non tolerarse. (¡Coidado: non estou negando que
esta explotación exista de modo efectivo! Simplemente digo que se sente
como algo ilícito ¿moralmente?). De darse unha insurrección orgánica,
dela derivaría, non fai falta ser moi listo para darse conta, a
destrución do ser que a padecese. E dicir, que se constituiría un
proceso de corrupción ou disolución vital.
Xa ves que entendo o tema de forma diametralmente oposta á túa.
Por
outra parte, é dubidoso que a humanidade sexa un ser orgánico como un
todo, e, dende logo, o final da mesma non está aínda decretado… estamos
en liza. (Non pasa o mesmo coas sociedades particulares, presentes ou
pasadas). Saúdos.
HERMÓGENES:
Non me vale o exemplo. ¡Ou quizais si! Porque entre os pés, ou as mans,
e o cerebro existe, naturalmente, unha perfecta sintonía funcional,
pola que o cerebro é capaz de percibir, e o mesmo de interpretar
convenientemente, a información correcta, suficiente e necesaria, dende
aqueles, de modo que para todos sexa posible o descarte da
extralimitación actuante nas funcións que lles son propias a cada cal. E
aínda, en caso de erro, a propia Natureza dotou de tal xeito ós
organismos vivos, que eles mesmos, son capaces de chegar a reparar, a
favor, calquera erro de consecuencias inconvenientes para eles, de tal
modo que o equilibrio natural do funcionamento, nos seres orgánicos,
consiga recuperarse. Para a humanidade, trátase de estar aprendendo
continuamente, seguindo as pautas, da propia Natureza, descartando, a
ser posible, a comisión de erros que a enfronten a si mesma.
Por
isto, tamén é que, se seguimos, non acabaremos máis, e quedarei sen
artigo. Non obstante, por se houberas replicar, déixote co teu dereito.
O
LECTOR: Non somos máquinas programadas. A vida ten as súas alternancias
e entre elas hai que ditaminar por unha acción vital común. O
equilibrio non existe. Se existise estaríamos parados. (No mellor dos
casos, podemos dicir co insigne físico xudaico que non existen nin
repouso nin movemento absolutos, pero isto paréceme rizar o rizo e
acercarse perigosamente á metafísica). Ti mesmo te contradís
flagrantemente ao rematar dicindo que a humanidade está aprendendo
continuamente. Isto significa readaptarse, romper equilibrios e caer en
extralimitacións. Non sei, non se me ocorre nada máis. O que ti propós e
a democracia dentro do reino orgánico, pero este e o maior dos
absurdos; date unha volta por África ou sequera mira os documentais de
TV2 cun pouco de visión crítica. A Organización e a Cooperación non son
termos equivalentes. Pero quede así a cousa e adiante co artigo. Saúdos.
(E cae o
TELÓN)
HERMÓGENES.
NOTA
DEL EDITOR (INTERMEDIARIO): Por mi parte, no consigo establecer con
absoluta claridad las diferencias de dos modos contrapuestos de pensar
en el debate anterior. Si acaso, finalmente, de interesar la motivación
del mismo en razón de su extensión prolongada, pueda deducir de aquí la
razón de Pirandello; razón que también nos sugiere Hermógenes más
arriba: Cada quen usa das palabras segundo o significado que para el
encerren, pero, pola outra banda, cada quen recíbeas segundo o
significado que saiba, poida ou queira entender das mesmas. De aquí
la valoración distinta que a cada quien se le alcance. En cualquier
caso, si el soporte es en papel, con mucha suerte, acabarán arrojadas al
cubo del reciclaje. Las otras se perderán en lo etéreo inmaterial.
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